Пен Тао: «На мою думку, більшість китайських туристів цікавляться культурними та історичними атракціями України»

Інтерв’ю з Пен Тао, засновником компанії “Flychina llc”

1. Розкажіть нам про свою компанію, свій досвід та цілі розвитку.

FlyChina llc була заснована 2013 року та офіційно зареєстрована в Україні. Це спільне китайсько-українське підприємство багатопрофільного спрямування, підрозділи якого включають: агенцію з продажу квитків, готельні та виставкові послуги, логістичну компанію, візову та туристичну агенцію. Головний офіс знаходиться в Києві, столиці України, а представництва – у Пекіні, Шанхаї, Одесі та інших містах. Китайсько-українська туристична агенція є хорошим комунікаційним мостом для культурних обмінів між Китаєм та Україною. Ми надаємо послуги китайським туристам, допомагаємо їм у вивченні історії України, пізнанні культури та природних ландшафтів, щоб більше китайських туристів, починаючи з простого зацікавлення країною, змогли дізнатися про неї більше та закохатися в неї. Я думаю, що такий напрям роботи є дуже важливим. У майбутньому я сподіваюся, що наша компанія зможе краще виконувати свою роль та зробить усе можливе для взаєморозуміння між народами двох країн – Китаю та України.

2. Ви досить тривалий час проживаєте в Україні. Що з вашого досвіду особливо приваблює китайських туристів?

На мою думку, більшість китайських туристів цікавляться культурними та історичними атракціями України. Звичайно, це і споглядання прекрасних природних пейзажів, прогулянки вуличками, де завжди можна зустріти безліч українських красунь, а також смачна кухня та інші, такі не схожі на китайські, звичаї. Все це захоплює туристів з Китаю.

3. Щодо послаблення візового режиму. Чи вважаєте ви, що кількість китайських туристів в Україну збільшиться після відкриття кордону?

З жовтня 2016 року до 2018 року з часом введення режиму отримання візи після прибуття та подальшої заміни на електронну візу для громадян Китаю відбулося значне збільшення кількості туристів з Китаю в Україну. Сьогодні Україна відкрила можливість подання заявок на отримання електронної візи для приблизно 50 країн. Зі всіх заявок громадяни Китаю становлять половину. Нині найкращою новиною є те, що 28 липня 2020 року Україна оголосила про скасування віз для китайських громадян, також з’явилось декілька типів електронних віз. Це чудова новина для туристів. Я вірю, що такі зміни збільшать потік туристів в Україну.

4. Чи готова інфраструктура України приймати китайських туристів? Що, на вашу думку, потрібно вдосконалити?

Місцевий транспорт в Україні досить зручний, але відсутність прямих рейсів між Китаєм і Україною є серйозним недоліком. Крім того, мовний бар’єр є важливим фактором для китайських туристів. Тому я вважаю, що необхідно встановити позначки на різних мовах у місцях зосередження найважливіших транспортних вузлів, наприклад аеропортів та залізничних станцій, а також в основних туристичних центрах. Це продемонструє міжнародну різноманітність України. Як туристична агенція ми постійно вдосконалюємо різні аспекти своїх послуг. Ми не лише забезпечуємо продаж авіаквитків, бронювання готелів, харчування, проживання та транспорт, але і, наприклад, можемо повністю інтегрувати географічні переваги та ресурсне середовище України зі східноєвропейськими країнами, такими як Білорусь та Молдова, щоб забезпечити комплексне рішення для надання найкращих туристичних послуг між Китаєм та Україною.

5. Які подорожі найбільше підходять для китайських туристів? Індивідуальні чи групові? Як щодо візитів до сусідніх країн?

У Китаї різні вікові групи мають власні вподобання щодо подорожей. Наприклад, молодь переважно подорожує самостійно, тоді як людям похилого віку подобається подорожувати групами. У 2013 році Китай та Україна підписали «Меморандум про взаєморозуміння між Державним агентством України з туризму та курортів та Національною туристичною адміністрацією Китайської Народної Республіки про сприяння груповим поїздкам китайських туристів до України», але Україна все ще не стала популярною країною для туризму серед китайців. Китайським туристичним агенціям порівняно важко організовувати групові подорожі, саме тому відповідним органам двох країн необхідно плідно співпрацювати. Нині стабільно просувається економічна розбудова України. Ваша країна першою заявила про підтримку ініціативи «Один пояс, один шлях». Ми впевнені, що в майбутньому між двома країнами відбуватиметься більше обмінів.

6. Якими екскурсійними пропозиціями вашої агенції найбільше цікавляться китайські туристи?

Одним з популярних місць є рідне місто головного героя Павла Корчагіна з роману та однойменного фільму «Як гартувалася сталь», який було відзнято в Україні. У Китаї роман відомий усім, більше того, він вплинув на різні покоління китайців. Також Чорнобильська зона відчуження. Туристи можуть дослідити цю таємничу заборонену зону з повним дотриманням превентивних заходів. З точки зору вподобань китайських туристів, все це – унікальні світові туристичні ресурси.

Зустріч з питань туризму та промоції у Посольстві України в КНР (2016 рік)