Україна відкривається для китайських туристів

Олена Шаповалова
— У 1995-2011 роках керувала туристичною компанією «Агентство «Пан-Укрейн». У 2007-2011 роках займала посади Віце-президента та Президента Асоціації лідерів турбізнесу України У 2011-2014 роках працювала на посаді Голови Державного агентства України з туризму та курортів. З травня 2014 році працює Віце-президентом Громадської організації «Український бурштиновий світ». У 2011-2014 роках неодноразово приймала участь у проектах розвитку туризму в Україні, які виконувались за рахунок Європейського союзу та інших донорів міжнародної технічної допомоги. Заслужений працівник туризму України

Співпраця з Китаєм в сфері туризму має вкрай важливе значення для України. Китай вже протягом кількох років є найпотужнішим «постачальником» туристів у світі. Так, за оцінкою Всесвітньої туристичної організації UNWTO, у 2013 році Китай зберіг перше місце за обсягом витрат туристів на туристичні подорожі, сукупний обсяг яких перевищив 128 млрд. доларів.

 

Протягом тривалого періоду розвиток співпраці в частині подорожей китайських туристів до України стримувався че­рез складність візових процедур та відсутність відповідної договірної бази, а саме Меморандуму про сприяння гру­по­­вим туристичним поїздкам. Подібні Меморандуми, які пе­ред­бачають спрощений порядок видачі віз для учасників туристичних груп, укладено Китаєм з більше ніж 100 країнами світу, в т.ч. з країнами Європейського Союзу, США, країнами Латинської Америки, а також і з Російською федерацією. На­явність зазначеного Меморандуму є підставою для уповно­важених туристичних агентств з Китаю організовувати по­до­рожі туристичних груп до відповідної країни.
Переговорний процес щодо укладання Меморандуму про сприяння груповим туристичним поїздкам китайських туристів в Україну був складним через різноманітні бюрократичні перепони і тривав загалом більше 9 років. Питання укладання Меморандуму було моїм пріоритетом буквально з перших днів перебування на посаді Голови державного агентства України з туризму та курортів. Завдяки кропіткій і наполегливій роботі протягом 3 років, ми врешті спромоглися досягти необхідного результату – 5 грудня 2013 року Меморандум було підписано у Пекіні між Державним агентством України з туризму та курортів та Національною туристичною адміністрацією Китаю.
Після укладання Меморандуму, ми також обмінялись із китайською стороною списками уповноважених турис­­тичних компаній, які можуть здійснювати діяльність з ор­ганізації подорожей китайських туристів в Україну. З укра­їнського боку це всі туристичні оператори, які у вста­новленому порядку отримали ліцензію на провадження тур­оператор­ської діяльності, тобто майже 2,5 тисячі суб’єктів. Таким чином, створено всі підстави і умови для успішного розвитку співпраці в напрямку туризму.
Слід відзначити, що міжнародний туризм є невід’ємною частиною сучасного життя, одним із найважливіших фак­торів міжкультурного діалогу та соціально-економічного зростання. Туризм — ключова точка зростання економіки та зміцнення іміджу країни.
Протягом останніх років Україна як туристичний напря­мок стала відомою у світі. Цьому, серед іншого, спряло проведення спортивних заходів найвищого рівня, перше за все чемпіонату з футболу Євро 2012, та інших. Відповідно до даних прикордонної служби, в 2013 році зафіксовано більше 24 млн туристичних перетинів (відвідувань інозем­цями України). Україна стабільно входить до ТОП 15 най­більш відвідуваних країн світу за рейтингами Всесвітньої туристичної організації UNWTO.
Україна також увійшла до провідних рейтингів ту­рис­тичних напрямків. Так, за версією світового турис­тичного порталу Tripadvisor у 2012 році в рейтингу привабли­вих турис­тичних напрямків Київ займав перше місце в Європі та 3-тє у світі. У 2013 році, Львів за версією видання Lonely Planet займав 2-е місце в рейтингу кращих місць для уікенду в Європі.

Андріївська церква. Київ

Туристична сфера України сьогодні пропонує цікавий, якісний, конкурентоспроможний продукт, динамічно інте­гру­ючись до світової індустрії відпочинку та подорожей. В Україні є всі умови для надання якісних послуг китайським туристам. Так, на перший квартал 2014 року в Україні діяли більше 4 тисяч готелів та інших засобів розміщення. Серед них, 262 готелі отримали Свідоцтво про встановлення категорії: «п’ять зірок» – 24 готелі, «чотири зірки» – 61 готель, «три зірки» – 148 готелів, «дві зірки» – 22 готелі, «одна зірка» – 7 готелів.
Найбільше категоризованих готелів функціонує в м. Києві (37 з яких п’ятизіркових: «Прем’єр-Палац», «Опера», «Рів’єра», «Хаят», «Інтерконтиненталь», «Фермонт»), Львівський (32) та Одеській (27) областях. При цьому, в Україні діють готелі всіх основних світових мереж (Hayatt, Hilton, Intercontinental, Fairmont, Radisson), які пропонують найвищий сервіс та конкурентні ціни і спеціальні умови для туристичних груп.
Столиця України – Київ є традиційно цікавим туристам багатьма своїми пам’ятками, серед яких історичні бу­дів­лі та парки, музеї та художні галереї.
Також надзвичайно цікавою для відвідання є Одеса – столиця гумору з незабутньою атмосферою, яка назавжди залишається в душі. Одеса – історичне місто та місто що динамічно розвивається, місто історичних пам’яток і міжнародного морського порту, що є ключовим для Чорноморського басейну.
Візитівка західного регіону України – місто Львів з євро­пейською архітектурою та українським колоритом, аром­а­том кави та смаком знаменитого львівського шоколаду.
І прекрасний бонус для наших гостей – це можливості для шопінгу. У багатьох торгових центрах представлені про­відні світові бренди класу люкс, які так цікавлять китайських туристів.
Серед туристичних об’єктів, які можуть бути цікавими китайським туристам, слід відзначити пам’ятки ЮНЕСКО в Україні. Це 7 об’єктів, які включено до Списку Всесвітньої культурної спадщини та ще 17 об’єктів, які входять до переліку кандидатів на включення до списку.
Для підтримки позитивної тенденції розвитку туризму, Державне агентство з туризму та курортів забезпечувало консолідоване представлення туристичних можливостей України на провідних світових туристичних виставках – Берлінських туристичній біржі (ITB Berlin) та Всесвітній туристичній виставці у Лондоні (WTM London).
В березні 2014 року стенд України на ITB Berlin вперше було оформлено з використанням зображень туристичного бренду України, розроблення якого реалізовано Державним агентством України з туризму та курортів на кошти гран­ту, наданого Німецьким товариством з міжнародного спів­робітництва (GIZ) в Україні. Над проектом працювала робо­ча група у складі команди «ВікіСітіНоміка», дизайн-студії «Ко­ролівські митці» та агентства «Brandhouse».
В непрості часи, які переживає Україна, нам особливо потрібні цінності, що об’єднують країну. Новий туристичний бренд України – це символ, здатний з’єднати українців заради майбутнього країни. Туристичний бренд — це частина сис­темної програми з популяризації України у світі та активізації сфери туризму в середині країни. За допомогою яскравого бренду, який запам’ятовується кожному, ми зможемо формувати позитивні враження туристів про Україну, створити образ країни, яку цікаво вивчати та приїжджати. Туристичний бренд допоможе Україні посісти гідне місце на світовій карті туризму.
В основу бренду покладена ідея «і — і» — об’єднання нібито несумісних ідей і речей, які доповнюють одна одну. Вона акцентує на тому, що Україна – особлива цивілізація, яка століттями жила «між» геополітичних, геокультурних, геоекономічних «плит» світу. І ця здатність інтегрувати сформувала особливу культуру, менталітет нації — «і — і» замість «або – або».
Туристичний бренд України — це одна з граней іден­тичності нашої країни. Важливо розуміти: бренд – це не дизайн, бренд — це сенс, стратегія і послідовні дії. Туристич­не позиціонування має давати туристам вагому причину приїхати саме в Україну. Буква «U» (від англ. Ukraine) об’єднує різні символи і малюнки: бандуру як символ української музичної традиції, рок-гітару — символ популярної течії в сучасній музиці, творчість, таланти і яскраві елементи, що розкривають душу українського народу. А основний слоган Ukraine: It’s all about U має подвійне значення: з одного боку, його можна перекласти як: «Україна: це все про тебе», з іншого, — значення цього слогану: «Це все про Україну».
Україна – країна з великим серцем і відкритою душею, в якій знайдеться місце для кожного. Україна радо прийме гостей і поділиться своїми скарбами.
Завітайте в Україну!

Центр Львову

Одеса