Сі Цзіньпін. Голова Китайської Народної Республіки. Побудуємо разом «Один пояс, один шлях»

Шановні голови держав і урядів, міністри, керівники міжнародних організацій, пані та панове, шановні друзі: «У перші дні літа все живе квітне». Важливе значення має те, що в цю прекрасну пору у Пекіні зібралися наші дорогі гості з більш ніж 100 країн світу, щоб спільно обговорити великі плани зі співпраці у будівництві «Одного поясу, одного шляху». Сьогодні тут зібралися найкращі та найрозумніші люди, молодь і старше покоління. Я сподіваюся, що ваші спільні зусилля та атмосфера вільного спілкування сприятимуть виникненню нових планів втілення ініціативи «Одного поясу, одного шляху», цього проекту століття, що покликаний працювати на благо народів усіх країн.

Пані та панове, шановні друзі! Більш ніж дві тисячі років тому наші предки долали важкі перепони, перетинали пустелі та ставали першопроходцями, що відкрили Шовковий шлях, який з’єднав Азію, Європу та Африку. Наші предки підіймали вітрила та відправлялися у тривале плавання, вони перетинали бурхливе море, прямували у далеку чужину, щоб з’єднати Схід і Захід Морським Шовковим шляхом. Древній Шовковий шлях відкрив нове вікно дружніх зв’язків, він увійшов новим розділом до книги історії людського прогресу. В історичному музеї китайського міста Шеньсі зберігається тисячолітня статуетка «Бронзовий шовкопряд», Бату Хітам в Індонезії знайшли уламки китайського човна тисячолітньої давнини, це і багато іншого – історичні свідчення того періоду.

Шовковий шлях розтягнувся на десятки тисяч лі у довжину та у тисячі років у часі, він став втіленням мирної співпраці, відкритості та терпимості, взаємного навчання, взаємної вигоди й обопільного виграшу. Це дорогоцінний спадок людської цивілізації – мирна співпраця. Більш ніж 140 років до нашої ери китайська династія Хань направила з міста Чан’ань мирну дипломатичну місію, котра відкрила шлях зі Сходу на Захід, відтак відомий китайський мандрівник і дипломат Чжан Цянь відправився у західні землі та проторував цей шлях. Кількома століттями пізніше, у часи династій Тан, Сун та Юань одночасно розгорталися наземний та морський Шовкові шляхи. Мандрівники з Китаю, Італії та Марокко – Ду Хуань, Марко Поло та Ібн Батута залишили свої відбитки в історії Шовкового шляху, що проходив морем та сушею. На початку XV століття, за правління династії Мін, відомий китайський мореплавець Чжен Хе сім разів виходив у плавання у відкритий океан, залишивши по собі історію, яку пам’ятають і сьогодні. Слава цих першопроходців увійшла в історію тому, що допомагали їм не бойовий кінь та гострий спис, а караван верблюдів і добрі наміри, не військовий човен та гармати, а корабель з цінними товарами та дружні задуми. Покоління за поколінням мандрівники Шовкового шляху збудували ланку співпраці, мирний міст між Сходом і Заходом.

Відкритість та інклюзивність

Древній Шовковий шлях проходив через долину Нілу, Тигру і Євфрату, Інду та Гангу, Хуанхе і Янцзи, через колиски єгипетської, вавилонської, індійської та китайської цивілізацій, через місця, де панує буддизм, християнство, іслам, де проживають люди з різних країн і з різним кольором шкіри. Різні цивілізації, вірування, етноси прагнули знайти точки дотику, відкритість і терпимість. Їхня взаємоповага створювалася як милозвучний вірш, як прекрасна картина – це плід творчості обопільної згоди. Старовинні міста Цзюцюань, Дуньхуан, Турфан, Кашгар, Самарканд, Багдад, Константинополь, древні порти Нінбо, Цюаньчжоу, Гуанчжоу, Бейхай, Ко-ломбо, Джидда, Александрія – це живі свідки подій того періоду. Історія говорить нам: цивілізації зростають через відкритість, народи співіснують у взаєморозумінні.

Обопільне навчання

Через древній Шовковий шлях проходила не лише торгівля, а й обмін знаннями. Шовковим шляхом Китай постачав на Захід шовк, порцеляну, лакові вироби, залізо, а до Китаю потрапили чорний перець, льон, спеції, виноград, гранати. Шовковим шляхом до Китаю прийшли буддизм, іслам і арабська астрономія, літо-числення та медицина, а чотири великих винаходи Китаю та технології шовківництва також поширилися у світі цим шляхом. Що ще більш важливо, обмін товарів і знань сприяв виникненню нових ідей. Наприклад, буддизм з Індії процвітає в Китаї, звідки потрапив до Південно-Східної Азії. Культура конфуціанства родом з Китаю високо цінувалася Лейбніцем, Вольтером та іншими європейськими мислителями. Це плоди привабливості обміну та обопільного вивчення.

Взаємна вигода

Древній Шовковий шлях став свідком часів, коли сушею без упину мандрували посланці та торговці, а морем йшли кораблі. По цих великих артеріях вільно переміщалися капітали, технології, люди, а товари, ресурси та досягнення ставали доступними для спільно-го використання. Алмати, Самарканд, Чан’ань та інші важливі міста та порти Сур і Гуанчжоу процвітали, Рим, Парфія та Кушанське царство переживали бурхливий розвиток, династії Хань і Тан стали Золотою ерою Китаю. Древній Шовковий шлях приніс потужний розвиток і процвітання регіону.

Історія – найкращий вчитель

Ця історія свідчить, що незалежно від відстаней між нами, треба лише наважитися зробити перший крок, прагнути йти назустріч один одному, і ми зможемо разом вирушити шляхом спільного розвитку та взаємо-розуміння у прекрасне, мирне і гармонійне майбутнє.

Пані та панове, шановні друзі! З історичної перспективи, людське суспільство проживає нині епоху великого розвитку, визначних перетворень та докорінних змін. Світ стає багатополярним, економіка глобалізується, суспільство інформатизується, щодня укріплюється загальне тяжіння до мирного розвитку, радикальні зміни та інновації невпинно просуваються вперед. Контакти між країнами ніколи не були такими близькими, як сьогодні, прагнення людей всього світу до благополуччя ніколи не було таким сильним, як сьогодні, способи по-долання труднощів ніколи не були такими різноманітними, як сьогодні.

У реалістичній площині, ми перебуваємо в світі, сповненому викликів. Зростання світової економіки потребує нового імпульсу, подальший розвиток вимагає більшого балансу та доброчинності, розрив між багатими і бідними має бути зменшений. Гарячі точки в регіонах продовжують вносити нестабільність, вирує поширення тероризму. Дефіцит миру, дефіцит розвитку, дефіцит управління стали проблемами усього людства. Це проблеми, про які я постійно думаю.

Восени 2013 року, в Казахстані та Індонезії, я запропонував побудувати економічну зону Шовкового шляху Морський Шовковий шлях XXI століття, тобто, ініціативу «Одного поясу, одного шляху». Як говорить китайське прислів’я: «Сливи та груші не вміють говорити, але люди протоптують до них стежки». Чотири роки потому, понад 100 країн і міжнародних організацій активно підтримали і взяли участь у важливих рішеннях з будівництва «Одного поясу, одного шляху», важливі резолюції Генеральної Асамблеї ООН, Ради Безпеки ООН також включають деталі щодо будівництва «Одного поясу, одного шляху». Ініціатива «Одного поясу, одного шляху» поступово трансформується з ідеї у дію, з перспективи у реальність та приносить багаті плоди.

«…проект Одного поясу, одного шляху – це не винахід велосипеда, не відкидання старого досвіду, а стратегічне стикування»

– Це чотири роки постійного поглиблення політичних комунікацій. Я неодноразово говорив, що проект «Одного поясу, одного шляху» – це не винахід велосипеда, не відкидання старого досвіду, а стратегічне стикування, додаткові переваги та взаємне доповнення. Ми посилили координацію з політичними ініціативами причетних країн, серед них: Євразійський економічний союз у Росії, Генеральний план спільного зв’язку АСЕАН, ініціатива «Світлий шлях» у Казахстані, «Середній коридор» у Туреччині, «Дорога розвитку» Монголії, «Два коридори і економічне коло» В’єтнаму, «Північний економічний центр» Великої Британії, «Бурштиновий шлях» Польщі тощо. Китай також повним ходом розгорнув зрощення планів із Лаосом, Камбоджею, М’янмою, Угорщиною та іншими країнами. Китай з більш ніж 40 країнами і міжнародними організаціями підписав угоди про співпрацю та розпочав співробітництво з розвитку виробничих потужностей із більш ніж 30-ма країнами. В ході цього форуму ми підпишемо низку угод про спільну співпрацю і плани дій, з більш ніж 60-ма країнами і міжнародними організаціями оголосимо спільні ініціативи «Одного поясу, одного шляху» зі сприяння вільній торгівлі. Стикування політики дозволять домогтися ефекту примноження результатів для кожної сторони.

– Це були чотири роки постійного посилення підключення інфраструктури: «Де проходить дорога, процвітають усі галузі». Ми і причетні країни спільно при-скорили процеси втілення таких проектів: швидкісна залізниця Джок’якарта – Бандунг, залізничне сполучення Китай-Лаос, залізничне сполучення Аддис-Абе-ба – Джибуті, залізничне сполучення між Угорщиною та Сербією, розбудова портів у Гвадарі та Піреусі, за-плановано виконання низки проектів зі взаємного доступу та сполучення. На даний момент формується комплексна інфраструктурна мережа, що підкріплюється економічними коридорами Китай-Пакистан, Китай-Монголія-Росія та новим Євразійським континентальним мостом, які містять транспортні та інформаційні магістралі, підкріплені великими проектами залізниць, портів, трубопровідної мережі.

– Це чотири роки постійного розвитку торговельних зв’язків. Китай разом з країнами-учасницями «Одного поясу, одного шляху» активно сприяє розвитку торгівлі та інвестицій і повсякчас покращує бізнес-середовище. Я дізнався, що тільки в Казахстані та інших країнах Центральної Азії час проходження митного оформлення сільськогосподарських продуктів, що прямують до Китаю, скоротився на 90%. З 2014 по 2016 рік, загальний обсяг торгівлі Китаю з країнами «Одного поясу, одного шляху» перевищив 3 трильйони доларів. Обсяг інвестицій Китаю в країни «Одного поясу, одного шляху» склав більш ніж 50 мільярдів доларів. Китайські компанії відкрили 56 зон торгово-економічного співробітництва в більш ніж 20-ти країнах світу, створено майже 1,1 мільярда доларів виручки і 180 тисяч робочих місць у відповідних країнах.

– Це чотири роки безперервного розширення фінансових зв’язків. Вузьке місце фінансування є ключовою проблемою у реалізації взаємного зв’язку та доступності. Китай розгорнув різноманітне фінансове спів-робітництво з країнами та організаціями, що беруть участь у розбудові «Одного поясу, одного шляху». Азійський банк інфраструктурних інвестицій вже надав кредит у $1,7 млрд на дев’ять проектів «Одного поясу, одного шляху». «Фонд Шовкового шляху» інвестує $ 40 млрд, офіційно створена фінансова холдингова компанія Китаю та країн Центральної та Східної Європи «16+1». Ці нові фінансові механізми разом із Світовим банком та іншими традиційними фінансовими закладами доповнюють один одного та формують чітку ієрархію, закладають основи мережі фінансового співробітництва «Одного поясу, одного шляху».

«…необхідно втілювати в життя нову концепцію зеленого розвитку, впроваджувати екологічність, зниження забруднення навколишнього середовища, переробку відходів і стале виробництво як стиль життя»

– Це чотири роки постійного сприяння побудові зв’язків між народами. Відносини між країнами будуються на дружніх стосунках між людьми, що формують тісні контакти між народами. Країни-учасниці ініціативи «Один пояс, один шлях» продовжують традиційний дух Великого шовкового шляху, відкривають Шовковий шлях освіти, Шовковий шлях здоров’я, співпрацюють у галузях науки, освіти, культури, охорони здоров’я, обмінів між народами тощо. Вони укріплюють фундамент народної підтримки будівництва «Одного поясу, одного шляху». Щороку китайський уряд надає 10 тисяч державних стипендій для відповідних держав, місцеві органи влади також створили спеціальну стипендію Шовкового шляху для заохочення міжнародних культурних і освітніх обмінів. Процвітають усі види проектів культурного співробітництва Шовкового шляху: роки культури, роки туризму, фестивалі, проекти кіно і телебачення, семінари, аналітичні центри тощо. Примножуються зв’язки між народами, скорочуючи відстані між людськими серцями.

Плідні результати свідчать, що ініціатива «Одного по-ясу, одного шляху» відповідає тенденціям нашого сьогодення, адаптується до вимог розвитку, діє в інтересах народів усіх країн і має великі перспективи.

Пані та панове, шановні друзі! Китайці кажуть: «Будь-який початок завжди важкий». Будівництво «Одного поясу, одного шляху» вже здійснило серйозні кроки. Ми маємо скористатися нагодою та докласти зусиль до розбудови «Одного поясу, одного шляху», що стане дорогою, яка приведе нас до прекрасного майбутнього. Тут я хочу сказати про декілька принципів.

По-перше, «Один пояс, один шлях» має бути дорогою миру. Древній Шовковий шлях процвітав у мирні часи і був у занепаді в часи воєн. Будівництво «Одного поясу, одного шляху» невіддільне від мирного та спокійного середовища. Ми хочемо побудувати нові міжнародні відносини із взаємовигідним співробітництвом у основі, створити партнерські стосунки, що базуються на діалозі, а не на конфронтації, на дружбі, а не на альянсах. Держави повинні поважати суверенітет, гідність і територіальну цілісність одна одної, поважати шляхи розвитку та соціальні системи одна одної, поважати життєво важливі інтереси та проблеми одна одної. Регіони, через які проходив Великий шовковий шлях, раніше були «молочними ріками із масляними берегами», але зараз багато з них стали синонімом нестабільності і кризи. Така ситуація не може продовжуватися. Ми хочемо створити спільну, комплексну, кооперативну та стійку концепцію безпеки, безпечне середовище, яке буде побудоване разом та буде вигідним для всіх. Необхідно докласти зусиль для ліквідації гарячих точок; необхідно докладати зусиль до посередництва у мирних процесах, щоб відстоювати справедливість; необхідно щосили боротися з тероризмом, з його причинами та наслідками, викорінювати бідність, відсталість і соціальну несправедливість.

По-друге, «Один пояс, один шлях» має стати дорогою процвітання. Розвиток є головним ключем до вирішення всіх проблем. У розбудові «Одного поясу, одного шляху» ми маємо зосередитися на розвитку цього фундаментального питання. Мають бути використані потенційні можливості всіх країн-учасниць задля досягнення великої економічної інтеграції, потужного спільного розвитку та використання досягнень. Промисловість є фундаментом економіки країни. Ми маємо поглиблювати промислове співробітництво, сприяти сумісності та взаємній доповнюваності національних планів розвитку виробництва. Ми маємо працювати над розробкою великих проектів, з метою зміцнення міжнародного співробітництва в галузі виробничих потужностей та обладнання, оволодіти новими можливостями для розвитку нової промислової революції, напрацювати нові методи управління, підтримувати динаміку економічного зростання.

«Ми вже створили шість великих економічних коридорів для будівництва Одного поясу, одного шляху»

Фінанси – це кров сучасної економіки. Зростання може бути потужним тільки тоді, коли кров рухається по артеріях. Ми маємо побудувати стабільну, стійку систему фінансових гарантій із контрольованими ризиками, інноваційну модель фінансування та інвестицій, заохочувати тіснішу співпрацю між державою та приватним капіталом, побудувати диверсифіковану фінансову систему та багаторівневий ринок капіталу. А також працювати над розвитком інклюзивного фінансування, вдосконалення мережі фінансових послуг. Побудова інфраструктури є основою розвитку співробітництва. Ми маємо зосередитись на просуванні об’єднання сполучень сушею, морем, небом та в онлайн-середовищі. Ми маємо зосередити свою увагу на основних магістралях, ключових містах, головних проектах, зв’язати мережу автомобільних і залізничних доріг з мережею морських портів. Ми вже створили шість великих економічних коридорів для будівництва «Одного поясу, одного шляху», якими твердо просуватимемося вперед. Слід охопити новий виток структурної перебудови ресурсів і тенденції радикальних перетворень енергетичних технологій, створити глобальну енергетичну мережу та подбати про реалізацію екологічного напряму розвитку, для того, щоб вдосконалити будівництво міжрегіональної логістичної мережі. Ми також повинні просувати єдність політики, регулювань і стандартів, забезпечити механізм гарантування взаємного зв’язку та доступності.

По-третє , ми маємо зробити «Один пояс, один шлях» дорогою відкритості. Відкритість приносить прогрес, закритість призводить до відсталості. Держава, що відкривається як метелик, що пробивається зі свого кокона. Це тимчасово складно і боляче, проте цей біль несе нове життя. Будівництво «Одного поясу, одного шляху» має керуватися відкритістю, щоб досягти економічного зростання та збалансованого розвитку. Ми маємо побудувати відкриту платформу для співпраці, підтримувати і зберігати відкриту світову економіку, спільно створити сприятливі умови для розвитку і відкритості, сприяти будівництву справедливої, розумної і прозо-рої системи правил міжнародних інвестицій і торгівлі, сприяти впорядкуванню потоку виробничих факторів, ефективному розподілу ресурсів, глибокій інтеграції ринку. Ми вітаємо збереження національних особливостей усіх країн, активно розвиваємо економіку відкритого типу та беремо участь у глобальному управлінні та постачанні суспільних благ. Наша мета – побудова широкого товариства зі спільними інтересами.

Торгівля є важливим рушієм економічного зростання. Нам необхідно мати відкритий світогляд, дотримувати-ся системи багатосторонньої торгівлі, просувати створення зон вільної торгівлі, сприяти лібералізації та спрощенню торгівлі та інвестицій. Звичайно, ми також повинні докладати зусиль для вирішення незбалансованого розвитку, труднощів управління, різниці у використанні цифрових технологій, розходження розподілу та інших проблем. Ми маємо побудувати відкриту, інклюзивну, врівноважену, безпрограшну економічну глобалізацію.

По-четверте, ми маємо зробити «Один пояс, один шлях» дорогою інновацій. Інновації – важлива сила, що сприяє розвитку. Саме по собі будівництво «Одного поясу, одного шляху» є новаторською роботою, що вимагає інноваційних підходів та потужної рушійної сили. Ми повинні дотримуватися інноваційного розвитку, зміцнення співпраці у сфері цифрової економіки, штучного інтелекту, нанотехнологій, квантових комп’ютерів та інших передових галузях співробітництва, просуваючи великі дані, хмарні обчислення, розумного будівництва міста. Все це приведе нас до творення цифрового Шовкового шляху. Ми маємо сприяти глибшій інтеграції науки і техніки з промисловістю, наукою з фінансами, оптимізувати середовище для інновацій та збирати для них ресурси. В епоху інтернету ми хочемо створити простір національного молодіжного бізнесу, майстер-класи з підприємництва для досягнення прагнень майбутніх поколінь.

«Ми маємо побудувати відкриту, інклюзивну, врівноважену, без програшну економічну глобалізацію»

По-п’яте, ми маємо зробити «Один пояс, один шлях» дорогою культури та просвітництва. Проект «Одного поясу, одного шляху» має подолати культурні бар’єри та конфлікти завдяки цивілізованому обміну, сприянню розвитку міжнародного взаєморозуміння, взаємної поваги і взаємної довіри. Ми будемо створювати багаторівневі механізми культурного співробітництва, будувати ще більше платформ співпраці, відкривати більше нових каналів співпраці. Ми будемо сприяти співпраці в галузі освіти, розширювати масштаби обміну студентів, підвищувати рівень співпраці в управлінні школами. Необхідно збільшувати роль аналітичних центрів, створювати об’єднання та мережі співпраці. У культурі, спорті, охороні здоров’я треба створювати нові форми співпраці, а також сприяти діловим проектам. Необхідно використовувати історико-культурну спадщину, спільно створювати туристичні продукти, пов’язані з Великим шовковим шляхом, охороняти історичні надбання. Ми маємо зміцнити зв’язки між парламентами, правлячими партіями, громадськими організаціями країн та активізувати комунікацію між жінками, молоддю і людьми з особливими потребами, сприяти інклюзивному розвитку. Ми також повинні зміцнювати міжнародне співробітництво в боротьбі з корупцією, щоб «Один пояс, один шлях» став чистою, незаплямованою дорогою.

Нам необхідно втілювати в життя нову концепцію зеленого розвитку, впроваджувати екологічність, зниження забруднення навколишнього середовища, переробку відходів і стале виробництво як стиль життя. Крім того, потрібне зміцнення співпраці в галузі охорони навколишнього середовища, створення екологічної культури та спільного досягнення сталого розвитку у 2030 році.

Пані та панове, шановні друзі! В даний час розвиток Китаю перебуває на новій відправній точці. Ми будемо ретельно впроваджувати принципи інновації, координації, екологічності, відкритості, обміну ідеями і постійно адаптуватися, щоб зрозуміти, щоб втілити нормальний економічний розвиток, а також активно просувати структурну реформу пропозиції для досягнення стійкого розвитку, що стане важливим імпульсом для проекту «Один пояс, один шлях» та принесе нові можливості для світового розвитку.

Китай прагне розвивати дружнє співробітництво з усіма країнами-учасницями ініціативи «Один пояс, один шлях» згідно з п’ятьма принципами мирного співіснування. Китай готовий поділитися досвідом розвитку з усім світом, але без втручання у внутрішні справи, у соціальні системи і моделі розвитку та без нав’язування власного бачення. Втілюючи проект «Одного поясу, одного шляху», ми не будемо повторювати старі геополітичні чвари, а створимо нову модель співпраці та обопільного виграшу; ми будемо утворювати не шкідливі дестабілізуючі угрупування, а велику родину гармонійного співіснування.

Китай вже досяг угоди з ділового співробітництва з проекту «Один пояс, один шлях» із багатьма країнами, у тому числі у таких галузях як транспорт, інфраструктура, енергетика та інших технічних напрямах, а також у проектах з телекомунікацій, митної справи, інспекції і карантину, а також у конкретних проектах і планах співробітництва з торгівлі, виробництва, електронної комерції, океанічної справи, зеленої економіки та в багатьох інших напрямах. Китай разом із міністерствами відповідних держав підпише угоду про посилення співробітництва у галузі залізничного сполучення. Ми будемо просувати ці проекти співпраці для якнайшвидшого початку та отримання результатів.

Китай збільшить фінансову підтримку проекту «Один пояс, один шлях», нове збільшення капіталу «Фонду Шовкового шляху» складе 100 млрд юанів. Китай заохочує фінансові організації здійснювати закордонні фондові операції у юані, за попередніми розрахунками в обсягах приблизно 300 мільярдів юанів задля надання фінансової підтримки проекту «Один пояс, один шлях». Банк розвитку Китаю та Експортно-імпортний банк надасть 250 млрд юанів і 130 млрд юанів відповідно еквівалентних на цільові кредити для підтримки проекту «Одного поясу, одного шляху», його інфраструктури, потенціалу, фінансового співробітництва. Разом з Азійським банком інфраструктурних інвестицій, Новим банком розвитку БРІКС, Світовим банком та іншими організаціями ми розробимо механізми розвитку та підтримки проекту «Один пояс, один шлях».

Спільно з відповідними сторонами розробимо принципи фінансування проекту «Один пояс, один шлях».

Китай буде активно розвивати взаємовигідні та партнерські відносини із країнами-учасницями проекту «Один пояс, один шлях» для сприяння полегшення ведення торгівлі та інвестування у відповідних країнах, створення мережі вільної торгівлі та підвищення регіонального та світового економічного зростання. У ході форуму Китай підпише угоди про торгівлю та економічне співробітництво з більш ніж 30-ма країнами, проводитиме переговори щодо підписання угод про вільну торгівлю з відповідними країнами. З 2018 року в Китаї буде проводитися Міжнародна виставка імпорту.

Китай готовий зміцнювати співробітництво в галузі інновацій, запустити науково-технологічний план інноваційних дій «Одного поясу, одного шляху», розгорнути проекти з науково-технічних та культурних обмінів, створити спільні дослідницькі лабораторії, науково-технологічні парки співробітництва, передачі технології. У наступні п’ять років ми організуємо 2500 візитів молодих учених до Китаю для короткострокових досліджень, 5000 освітніх візитів для науково-технічних і управлінських кадрів, введемо в експлуатацію 50 спільних лабораторій. Ми створимо платформу з обробки великих даних з екології та охорони природи “Один пояс, один шлях”; оголосимо ініціативу зі створення міжнародного об’єднання екологічного розвитку “Один пояс, один шлях”, а також надаватимемо допомогу країнам у боротьбі зі зміною клімату.

У наступні три роки Китай надасть фінансову підтримку у сумі 60 мільярдів юанів причетним до ініціативи країнам, що розвиваються, для створення більшої кількості суспільно важливих проектів. Ми надамо причетним до ініціативи країнам, що розвиваються, надзвичайну продовольчу допомогу в обсязі 2 мільярдів юанів. Фонд підтримки Кооперації Південь-Південь буде збільшено на $ 1 млрд, що сприятиме створенню ста «Щасливих домівок», ста «Дружніх допомог у скруті», ста «Медичних піклувань» та інших проектів. Ми надамо відповідним міжнародним організаціям $ 1 млрд на реалізацію низки спільних проектів з країнами-учасницями ініціативи.

Китай створить механізм для продовження контактів після завершення Форуму міжнародного співробітництва «Один пояс, один шлях». Буде створено дослідницький центр розвитку фінансів та економіки «Одного поясу, одного шляху», центр сприяння розбудові «Одного поясу, одного шляху». Разом із багатостороннім банком розвитку буде відкрито центр багатостороннього фінансування розвитку. Спільно з Міжнародним валютним фондом буде створено центр зміцнення потенціалу. Ми будуватимемо кооперативну мережу організацій громадянського суспільства країн Шовкового шляху. Створюватимуться новинні медіа-групи, союз музичної освіти та інші нові платформи культурного співробітництва.

Проект «Один пояс, один шлях» історичним підґрунтям має Великий шовковий шлях древності. Головний орієнтир – континентальні Азія, Європа та Африка, в той же самий час ми маємо бути відкритими до всіх наших друзів. Не важливо звідки ви – з Азії, Європи, Африки чи Америки, ви всі – партнери міжнародного проекту співпраці «Один пояс , один шлях». Створення «Одного поясу, одного шляху» відбуватиметься у спільних консультаціях та обговореннях, здобутки «Одного поясу, одного шляху» стануть спільним надбанням.

Пані та панове, шановні друзі!

Стародавня китайська мудрість каже: «Відстань у тисячу миль можна подолати крок за кроком». Арабське прислів’я говорить: «Піраміди складалися камінь за каменем». У Європі також є приказка: «Рим будувався не один день». Розбудова «Одного поясу, одного шляху» – велика справа, що потребує великих зусиль. Давайте крок за кроком втілювати заплановане, крапля за краплею збирати плоди праці на благо світу, на благо народу!

Я бажаю Форуму повного успіху!

Дякую.