Шаповалова О. О. Туризм між Китаєм та Україною: сталий розвиток на перспективу

О. О. Шаповалова
ггенеральний директор туристичного оператора Pan Ukraine

Тривалий час відносини між Україною та Китайською Народною Республікою, серед іншого, в галузі туризму, перебувають у стані стабільного та прогнозованого розвитку. Туристичні потоки між нашими державами зростають, причому в обидва боки. Більше того, між українськими туристами, які відвідують Китай, та китайськими гостями України спостерігається певний паритет. Хоча, звичайно, як Китай, так і Україна здатні приймати значно більше туристів із держави-партнера, ніж вони приймають сьогодні.

2018: ПІДСУМКИ ТУРИСТИЧНИХ ВЗАЄМИН

Впродовж минулого року відносини в туристичній галузі між Україною та КНР продовжували розвиватися. Хоча на момент здачі чергового номеру часопису до друку офіційних показників туристичних потоків між нашими державами за 2018 рік ще не було, за попередніми оцінками, зростання тривало на рівні двозначних цифр. Відтак кількість громадян КНР, що відвідали минулого року Україну, перевищила 35 тис. осіб, а українців, які вирушили до Китаю, досягла 30 тис.

Показники туристичних потоків між Китаєм та Україною, 2015 – 2017 рр.:

Дані: ССА (Китайська Торговельна Асоцація)

Одним із головних підсумків 2018 р. стало запровадження українським урядом системи електронних віз та поширення її дії на громадян Китаю. Поза всяким сумнівом, оформлення електронної візи є суттєвим кроком уперед у напрямку подальшої лібералізації правил в’їзду в Україну іноземних громадян. Адже, на відміну від практики оформлення візи в пунктах пропуску в українських аеропортах, з оформленою е-візою іноземний турист може перетинати державний кордон України в будь-якому міжнародному пункті пропуску, а не лише у визначених аеропортах. Щодо громадян КНР, то це означає, що від Нового Року ми можемо залучати туристів не лише безпосередньо з Китаю, а й із території сусідніх держав, куди громадяни Китаю також мають можливість в’їжджати за спрощеною процедурою. Наприклад, з Білорусі, Польщі або ж Молдови.

Наша компанія впродовж багатьох років спеціалізується на китайському напрямку, причому як на відправленні до Китаю українських туристів, так і на прийманні в Україні гостей із КНР. А щоб люди більше їздили, їм треба показувати якомога більше місць, які можна відвідати, та розповідати про тамтешні принади. Саме з цією метою минулого року наша компанія взяла участь у кількох китайських виставках, таких, як ITB China, China – ASEAN Expo Tourism Exibition, CIIE Shanghai та багатьох інших професійних заходах.

З іншого боку, компанія Pan Ukraine неодноразово виступала співорганізатором візитів багатьох туристичних груп із КНР в Україну. Наприклад, FAM-турів для китайських туроператорів, які відбулися у квітні та червні 2018 р. До речі, саме за організацію прийому груп китайських туристів нашу компанію було визнано найкращою в категорії інкамингових операторів та удостоєно нагороди Kyiv Tourism Award – 2018.

ЯК ПОСИЛИТИ ТУРИСТИЧНІ ЗВ’ЯЗКИ

Нащо українцям їхати саме до Китаю? Відповідь на це питання є досить-таки очевидною: Китай – це одна з найдавніших світових культур, яка збереглася досі й мала визначальний вплив на формування людської цивілізації. Тисячі поколінь китайців залишили безмежну кількість пам’яток як матеріальної, так і духовної культури, знайомство з якими є своєрідним обов’язком кожної освіченої людини. Наразі ж багато хто з нас має можливість познайомитися з Китаєм та його культурою безпосередньо на місці – там, де ця культура формувалася й розвивається й сьогодні.

Крім того, Китай – це держава з дуже великою територією, на якій збереглися надзвичайної краси ландшафти та пейзажі, а також ендемічні види тварин. Усі знають, що в дикій природі велика панда живе в Китаї, а саме – в бамбукових лісах провінції Сичуань. Та я хотіла б акцентувати на іншому. Кілька років тому екранами світу тріумфально пройшла стрічка режисера Джеймса Кемерона «Аватар», дія якої відбувалася на планеті Пандора. Насправді нереально гарні пейзажі, зокрема, гори, які нібито парять у просторі, розташовані у національному парку Чжанцзяцзе (провінція Хунань), де й відбувалися зйомки. Саме в тих горах побудовано найдовший у світі (430-метровий) скляний міст, який з’єднує між собою вершини двох скель над прірвою глибиною 300 метрів. Сьогодні наша компанія побудувала та вивела на ринок спеціалізований тур «У гості до Аватара». Так, у другій половині травня для наших партнерів відбудеться рекламний тур, під час якого його учасники зможуть не лише побачити місця, де знімали славнозвісну стрічку, а й відвідати вершини китайського «золотого трикутника» – Пекін, Сіань та Шанхай.

Крім того, сьогоднішній Китай – це надзвичайно модернова, деякою мірою навіть футуристична країна, яка є надзвичайно привабливою для установлення та налагодження ділових зв’язків. Однак варто мати на увазі, що китайці й партнерські відносини будують також, ґрунтуючись на тисячолітніх традиціях та принципах. Отже, плануючи розвивати бізнес з Китаєм, варто для початку ознайомитися з цією країною, спробувати зрозуміти базові принципи, за якими живуть та вибудовують ділові відносини її мешканці. Найкращий спосіб для цього – взяти участь в ознайомчій подорожі, наприклад, у нашому мегатурі «Старий та новий Китай», який здійснюється вже впродовж кількох років.

Враховуючи популярність Китаю саме серед представників ділових кіл, цього року ми запускаємо спеціалізовану програму до Шанхая (з відвіданням чайних плантацій Ханчжоу та мальовничого озера Сіху). Рекламний тур за цим напрямком відбудеться у середині травня.

УСПІШНО ЗАЛУЧАЄМО КИТАЙСЬКИХ ТУРИСТІВ

Я неодноразово наголошувала, що китайські туристи сьогодні є одними з найбажаніших у всьому світі. Адже вони охоче пізнають нове. Цікавляться різноманітними туристичними принадами та витрачають у поїздках в середньому більше, ніж їхні колеги з інших держав. Наразі близько 11% міжнародних туристів є громадянами Китаю, відтак індустрія приймання та обслуговування громадян КНР є вигідною справою для сторони приймання.

Водночас варто розуміти, що на ринку міжнародних туристичних напрямків спостерігається надзвичайно висока конкуренція, тож Україна як держава в цілому, її регіони, а також інкамингові туристичні оператори мають спільними зусиллями створити найпривабливіший образ нашої держави в очах фахівців туристичної галузі Китаю, щоб громадяни КНР захотіли до нас їхати. Багато що вже робимо в цьому напрямку, але, на мій погляд, можна зробити ще більше. Наприклад, дозволити вільний в’їзд в Україну громадянам КНР, які мають чинні візи США, Великої Британії та держав Шенгенської угоди. Крім того, як Україні в цілому, так і її регіонам зокрема, необхідно активно промотувати себе на китайському ринку із урахуванням тамтешньої специфіки. Ну й, звичайно, у максимально можливий спосіб вибудовувати комфортне середовище для китайських туристів у місцях їх перебування на території України. Саме цим ми займаємося впродовж багатьох років, і з задоволенням ділимося розробленими й упровадженими до життя методиками з власними партнерами. Тож запрошуємо до співпраці усіх небайдужих та охочих розвивати китайсько-українські туристичні взаємини! Китай великий, тож роботи вистачить усім!