Далте Ольга Юріївна

викладач китайської мови

Контактні дані:

Моб. тел:
+380934595020
Освіта
Професійна діяльність
Основні наукові інтереси
Основні напрями дослідницької роботи
Наукові праці
ЗМІ

магістр з освітніх технологій, Східно-китайський педагогічний університет, Шанхай, КНР (教育技术硕士,华东师范大学) – диплом визнано Міністерством освіти і науки України

бакалавр за напрямком підготовки “філологія: мова і література (китайська мова)”, КНЛУ

викладач китайської мови,

Міжнародний гуманітарний університет, Одеса

Сучасні технологоії в освіті,

Китаєзнавство.

Technology-enhanced language teaching and learning

CSL (Chinese as a second language learning) & ESL (English as a second language learning)

ICT in Education

  1. Leng, J., Gu, X., & Dalte, O. (2015) Understanding learners’ technology adoption behavior for English language learning in ubiquitous environments. Proceedings of the 23rd International Conference on Computers in Education, Hangzhou, China, pp. 459-464
  2. Dalte, Leng & Gu (2015) Analysis on English Language Learners’ Strategy Use in Ubiquitous Learning Environment. Paper presented at the 19th International Conference on Computers in Education (ICCE), Chiang Mai, Thailand.
  3. Dalte, O. (2016) The main trends of computer-supported collaborative learning process. Proceedings of the XV International Scientific Conference “Recent researches in the modern world”, pp. 34-39
  4. Dalte, O. (2016) The future of in-class technologies: Virtual reality. Proceedings of the 2nd International Scientific E-Conference “ Multidisciplinary Academic Research and Global Innovation: The Humanities and Social Sciences”, pp. 8-11
  5. Dalte, O., Leng, J., & Gu, X. (2016) Exploring the relationship between language learning strategy usage and anxiety among Chinese university students. Proceedings of the 24th International Conference on Computers in Education. India: Asia-Pacific Society for Computers in Education, IIT Bombay, India, pp. 489-491
  6. Dalte, O., Leng, J., & GU, X. (2017) The influence of technology-enhanced environment on the progress and participation in ESL learning activities among Ukrainian preschoolers. Proceedingss of the 17th International Conference on Advanced Learning Technologies, Timisoara, Romania, pp. 351-353. Doi: 10.1109/ICALT.2017.12
  7.  Dalte, O. (2018) The mobile applications for learning and teaching Chinese as a second language. In Актуальні проблеми філологічної науки: сучасні наукові дискусії: матеріали науково-практичної конференції (м. Одеса, 23-24 березня 2018 р.). – Одеса: Міжнародний гуманітарний університет, стр. 73-75
  8.  Dalte, O., Leng, J., & Gu, X. (2017) On technology awareness and acceptance among preschool English language teachers in Ukraine. Workshop Proceedings of the 25th International Conference on Computers in Education. New Zealand: Asia-Pacific Society for Computers in Education, New Zealand. pp. 266-274
  9.  Dalte, O. (2018) Educational objectives and their usage in terms of ubiquitous learning. In Аткуальні питання педагогіки та психології: шляхи теоретичного і практичного вирішення проблем: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, 17-18 березня 2018 р.) / ГО «Інститут інноваційної освіти»; Науково-навчальний центр прикладної інформатики НАН України. – Одеса : ГО «Інститут інноваційної освіти», стр. 9-14
  10.  Dalte, O. (2018) The mobile applications for learning and teaching Chinese as a second language. In Актуальні проблеми філологічної науки: сучасні наукові дискусії: матеріали науково-практичної конференції (м. Одеса, 23-24 березня 2018 р.). – Одеса: Міжнародний гуманітарний університет, стр. 73-75